Vozár Klára

Amikor 12 évvel ezelőtt elvégeztem a főiskolát, egy olyan munkahelyre vágytam ahol családias környezetben, kisebb létszámú csoportban nevelgethessem a gyerekeket. Ez az amit itt megtaláltam és nagy előnyként élem meg.

Nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekeknek ne csak óvó néni legyek, hanem egy hús,vér ember, aki olykor hibázik, akinek lehetnek gyengeségei, ugyanúgy, ahogy örömei, vágyai, céljai.

Szeretem a munkámat, számomra ez hivatás! Legnagyobb szépsége abban rejlik , amikor látom, hogyan lesz a kis bátortalan, anyába kapaszkodó kis ovisból iskolaérett gyermek. Tevékenységünk egyik legnagyobb elismerése, hogy volt ovisaink vissza-visszajárnak hozzánk, olykor-olykor, - ez leírhatatan érzés..Vagy amikor megkapjuk az általános iskolai meghívót, hogy nyílt napon megnézhetjük, milyen ügyes kisiskolás lett egykori ovisainkból! Jó érzés, hogy ennyi év után is így gondolnak ránk...

Amikor egy 3 éves pici gyermek hozzánk kerül, leválik édesanyjáról, ez mindkettőjük életében nagy mérföldkő. Éppen ezért nagyon fontos, hogyan szoktatjuk be őt. Anyukájukkal együtt ismerkedhetnek meg óvodánkkal, ehhez biztosítjuk a feltételeket, a türelmet és a szeretetet, és a fokozatosság elvére építve jutunk el oda, hogy már egyedül is biztonságban érezze magát nálunk. Minden gyermek más, hozzájuk alkalmazkodva segítjük őket. Tudom, hogy ez az anyukáknak olykor sokkal nehezebb, jómagam is egy 7 éves kislány édesanyja vagyok. Az anyaság úgy érzem még érettebbé tett a pályámon, empatikusabb lettem.

A gyerekek optimális fejlődése érdekében elengedhetetlen a szülőkkel való együttműködés és kommunikáció! Rendszeresen kérünk fogadóórákat a szülőktől ,és ők is kérhetnek ha felmerül bennük bármi kérdés vagy megbeszélésre váró téma.

A gyerekeknek a foglakozásokon kívül naponta játékos angolt-foglalkozást is tartok, ahol sok mondókával, énekkel, mozgásos játékkal ismerkednek az idegen nyelvvel.

A különböző részképesség zavarok kiszűrése is elengedhetetlen feladatomnak érzem. Ebben az életkori szakaszban lehet a leggyorsabban és leghatékonyabban eredményeket elérni. Egy lehetséges tanulási nehézséget már óvodás korban is ki tudunk szűrni és a megfelelő terápiákkal ( szenzomotoros mozgásfejlesztés, logopédia) – együttműködő kapcsolatban állunk a fejlesztőpedagógusokkal is, ezért iskolakezdésig ezek a problémák jó eséllyel meg is szűnnek.